|
PROJEKT
„EUROPA JAGIELLONÓW – VIA JAGIELLONICA”
Głównym celem jest
zbudowanie europejskiego markowego produktu turystycznego,
Europejskiego Szlaku
Kulturowego Via Jagiellonica – w transgranicznych regionach Europy
Środkowej
jako pilotażowego projektu dla wszystkich innych krajów, regionów w
oparciu
o dziedzictwo materialne i niematerialne dynastii
Jagiellonów.Podstawowym
przesłaniem projektu jest marka „Via Jagiellonica” jako nowe narzędzie
promocji, współpracy międzynarodowej, integracji narodów, krajów, miast
i regionów.
Cele szczegółowe:
- wzmocnienia poczucia
europejskiej uniwersalności, jedności krajów, regionów
a jednocześnie podkreślenie ich odmienności i wyjątkowości, zwłaszcza w
sferze
tradycji i kultury,
- szukanie śladów:
dziedzictwa materialnego i niematerialnego dynastii Jagiellonów,
dokładna
rejestracja i ocena potencjału kulturalno-turystycznego wzdłuż
Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica w rejonach projektu,
- rozwój tras turystycznych
wzdłuż wcześniej zdefiniowanych turystycznych „punktów kotwicznych”,
- efektywne wykorzystanie
potencjału walorów turystycznych związanych
ze Szlakiem Kulturowym
Via Jagiellonica przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju,
- wykreowanie międzynarodowej
marki Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica,
kojarzonej z
takimi benefitami, jak: zróżnicowana oferta turystyczna, możliwość
poznania
kultur, narodowości, historii, wysoka jakość usług, tożsamość elementów
sponsorujących,
- analiza wizerunku regionów
(i krajów) wzdłuż Europejskiego Szlaku Kulturowego
Via Jagiellonica jako
podstawy strategii rozwoju produktu i wprowadzenia go na rynek zgodnie
z
popytem na niego,
- aktywizacja społeczności
lokalnych wokół idei budowy Szlaku,
- stworzenie sieci powiązań
działających na rzecz budowy i rozwoju Szlaku,
- rozpowszechnianie dobrego
wykonania: przeniesienie najlepszych praktycznych doświadczeń
z wcześniejszych
projektów na płaszczyznę UE i międzynarodowej współpracy dotyczących
tras tematycznych,
- implementacja nowych
technologii komunikacji i informacji na Szlaku,
- rozwój produktów
turystycznych wykorzystujących możliwości mediów komunikacyjnych,
społecznościowych
|
|