Via Jagiellonica

https://youtu.be/C-2Hb1id1Io

PROJEKT „EUROPA JAGIELLONÓW – VIA JAGIELLONICA”

Głównym celem jest zbudowanie europejskiego markowego produktu turystycznego, Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica – w transgranicznych regionach Europy Środkowej jako pilotażowego projektu dla wszystkich innych krajów, regionów w oparciu o dziedzictwo materialne i niematerialne dynastii Jagiellonów.Podstawowym przesłaniem projektu jest marka „Via Jagiellonica” jako nowe narzędzie promocji, współpracy międzynarodowej, integracji narodów, krajów, miast i regionów.

Cele szczegółowe:

  • wzmocnienia poczucia europejskiej uniwersalności, jedności krajów, regionów
    a jednocześnie podkreślenie ich odmienności i wyjątkowości, zwłaszcza w sferze tradycji i kultury,
  • szukanie śladów: dziedzictwa materialnego i niematerialnego dynastii Jagiellonów, dokładna rejestracja i ocena potencjału kulturalno-turystycznego wzdłuż Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica w rejonach projektu,
  • rozwój tras turystycznych wzdłuż wcześniej zdefiniowanych turystycznych „punktów kotwicznych”,
  • efektywne wykorzystanie potencjału walorów turystycznych związanych ze Szlakiem Kulturowym Via Jagiellonica przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju,
  • wykreowanie międzynarodowej marki Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica, kojarzonej z takimi benefitami, jak: zróżnicowana oferta turystyczna, możliwość poznania kultur, narodowości, historii, wysoka jakość usług, tożsamość elementów sponsorujących,
  • analiza wizerunku regionów (i krajów) wzdłuż Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica jako podstawy strategii rozwoju produktu i wprowadzenia go na rynek zgodnie z popytem na niego,
  • aktywizacja społeczności lokalnych wokół idei budowy Szlaku,
  • stworzenie sieci powiązań działających na rzecz budowy i rozwoju Szlaku,
  • rozpowszechnianie dobrego wykonania: przeniesienie najlepszych praktycznych doświadczeń z wcześniejszych projektów na płaszczyznę UE i międzynarodowej współpracy dotyczących tras tematycznych,
  • implementacja nowych technologii komunikacji i informacji na Szlaku,
  • rozwój produktów turystycznych wykorzystujących możliwości mediów komunikacyjnych, społecznościowych
Secured By miniOrange

Kontynuując korzystanie z witryny, wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. więcej informacji

Ustawienia plików cookie na tej stronie internetowej są ustawione na "zezwalaj na pliki cookie", aby zapewnić Ci jak najlepsze wrażenia podczas przeglądania strony. Jeśli kontynuujesz korzystanie z tej witryny bez zmiany ustawień dotyczących plików cookie lub klikniesz "Akceptuję" poniżej, wyrażasz na to zgodę.

Zamknij