PROJEKT „EUROPA JAGIELLONÓW – VIA JAGIELLONICA”
Głównym celem jest zbudowanie europejskiego markowego produktu turystycznego, Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica – w transgranicznych regionach Europy Środkowej jako pilotażowego projektu dla wszystkich innych krajów, regionów w oparciu o dziedzictwo materialne i niematerialne dynastii Jagiellonów.Podstawowym przesłaniem projektu jest marka „Via Jagiellonica” jako nowe narzędzie promocji, współpracy międzynarodowej, integracji narodów, krajów, miast i regionów.
Cele szczegółowe:
- wzmocnienia poczucia europejskiej uniwersalności, jedności krajów, regionów
a jednocześnie podkreślenie ich odmienności i wyjątkowości, zwłaszcza w sferze tradycji i kultury, - szukanie śladów: dziedzictwa materialnego i niematerialnego dynastii Jagiellonów, dokładna rejestracja i ocena potencjału kulturalno-turystycznego wzdłuż Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica w rejonach projektu,
- rozwój tras turystycznych wzdłuż wcześniej zdefiniowanych turystycznych „punktów kotwicznych”,
- efektywne wykorzystanie potencjału walorów turystycznych związanych ze Szlakiem Kulturowym Via Jagiellonica przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju,
- wykreowanie międzynarodowej marki Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica, kojarzonej z takimi benefitami, jak: zróżnicowana oferta turystyczna, możliwość poznania kultur, narodowości, historii, wysoka jakość usług, tożsamość elementów sponsorujących,
- analiza wizerunku regionów (i krajów) wzdłuż Europejskiego Szlaku Kulturowego Via Jagiellonica jako podstawy strategii rozwoju produktu i wprowadzenia go na rynek zgodnie z popytem na niego,
- aktywizacja społeczności lokalnych wokół idei budowy Szlaku,
- stworzenie sieci powiązań działających na rzecz budowy i rozwoju Szlaku,
- rozpowszechnianie dobrego wykonania: przeniesienie najlepszych praktycznych doświadczeń z wcześniejszych projektów na płaszczyznę UE i międzynarodowej współpracy dotyczących tras tematycznych,
- implementacja nowych technologii komunikacji i informacji na Szlaku,
- rozwój produktów turystycznych wykorzystujących możliwości mediów komunikacyjnych, społecznościowych