Celem głównym jestzbudowanie europejskiego markowego produktu turystycznego Szlaku Kulturowego Rakoczego– w transgranicznych regionach Europy Środkowej jako pilotażowego projektu dla wszystkich innych regionów na Szlaku Kulturowego Rakoczego
Cele szczegółowe:
- Szukanie śladów: dokładna rejestracja i ocena potencjału (kulturalno – turystycznego wzdłuż Szlaku Kulturowego Rakoczegow rejonach projektu.
- Rozwój tras turystycznych wzdłuż wcześniej zdefiniowanych turystycznych „punktów kotwicznych”.
- Efektywne wykorzystanie potencjału walorów turystycznych związanych ze Szlakiem Kulturowym Rakoczegoprzy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju.
- Wykreowanie międzynarodowej marki Europejski Szlak Kulturowy Rakoczegokojarzonej z takimi benefitami, jak: zróżnicowana oferta turystyczna, możliwość poznania kultur, narodowości, historii, wysoka jakość usług, tożsamość elementów sponsorujących.
- Analiza wizerunku regionów (i krajów) wzdłuż Europejskiego Szlaku Kulturowego Rakoczego jako podstawy strategii rozwoju produktu i wprowadzenia go na rynek zgodnie z popytem na niego.
- Aktywizacja społeczności lokalnych wokół idei budowy Szlaku.
- Stworzenie sieciowego porozumienia działającego na rzecz budowy i rozwoju Szlaku.
- Rozpowszechnianie dobrego wykonania: przeniesienie najlepszych praktycznych doświadczeń z wcześniejszych projektów na płaszczyznę UE i międzynarodowej współpracy dotyczących tras tematycznych.
- Implementacja nowych technologii komunikacji i informacji na Szlaku.
- Przestrzeganie zasad nieograniczonej swobody przy tworzeniu produktów turystycznych i mediów komunikacyjnych (Internet) według ustalonych wytycznych.